Biznes

Budowanie własnej marki

W dzisiejszym świecie biznesu kluczowe jest budowanie swojej marki osobistej i nawiązywanie kontaktów jak zawodowiec. Oto jak to zrobić.

Profesjonalny networking oznacza celowe tworzenie i utrzymywanie relacji z innymi osobami, które mogą pomóc Ci w rozwoju Twojej kariery lub marki osobistej.

Wiele narzędzi networkingowych, w tym aplikacje i strony internetowe, mogą pomóc Ci w budowaniu udanych relacji.

Najlepsze praktyki networkingowe obejmują bycie przygotowanym, bycie uczciwym i podążanie za innymi.

Ten artykuł jest przeznaczony dla profesjonalistów, osób poszukujących pracy i przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoje sieci i relacje, aby zmaksymalizować swoją markę i karierę.

Jeśli zapytasz kogokolwiek, jak dotarł do miejsca, w którym jest dzisiaj, szybko dowiesz się, że wielu odnoszących sukcesy profesjonalistów biznesowych ma powiązania. Jednak te połączenia prawdopodobnie nie zostały im przekazane. Zamiast tego, zostały one wykute poprzez udany profesjonalny networking.

Tak daleko można zajść tylko samemu; rzeczywistość jest taka, że postęp zawodowy i możliwości są napędzane przez relacje, które budujesz. „Biznes kręci się wokół ludzi i jest napędzany przez relacje, które wpływają na każdy aspekt działalności, od sprzedaży po rekrutację” – powiedział Yiannis Gavrielides, dyrektor generalny Covve. „Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy budowali i utrzymywali prawdziwe relacje zawodowe”.

Zbadamy strategie rozszerzania sieci zawodowej, aby pomóc w budowaniu swojej marki, rozwijaniu biznesu i osiąganiu celów zawodowych.

Strategie poszerzania sieci zawodowej

Profesjonalne nawiązywanie kontaktów wymaga inicjatywy. Musisz podjąć wysiłek, aby poznać ludzi, a następnie nawiązać i utrzymać te relacje. „Networking to celowe działanie polegające na budowaniu, wzmacnianiu i utrzymywaniu relacji opartych na zaufaniu z innymi ludźmi w celu realizacji swoich celów” – napisał na Medium Anders Ostlund, założyciel serwisu networkingowego Fryday.

Dziś, gdy media społecznościowe zmieniają taktykę biznesową, możesz nawiązać sieć, wysyłając zaproszenie na LinkedIn lub śledząc kontakt na Twitterze. Ale wraz ze zwiększoną dostępnością, bardziej niż kiedykolwiek istotne jest budowanie swojej marki osobistej i sieci jak profesjonalista.

Oto cztery sposoby na rozwinięcie swojej sieci zawodowej:

Wykorzystaj swój profil LinkedIn do rozbudowy sieci zawodowej.

Serwisy społecznościowe, a zwłaszcza LinkedIn, zmieniły krajobraz profesjonalnego networkingu. Wiele osób polega na swojej sieci LinkedIn w zakresie poleceń, wprowadzeń, recenzji i referencji – wszystko to przydaje się, gdy szukasz pracy lub zatrudniasz nowych członków zespołu, powiedział Michael Brown, konsultant ds. kariery i autor książki Fresh Passion: Get a Brand or Die a Generic.