Biznes

Motywacje przedsiębiorców, którzy odnieśli sukces

Motywacje przedsiębiorców odnoszących sukcesy

Co motywuje przedsiębiorców do podejmowania przedsięwzięć, gdy wielu innych biega w przeciwnym kierunku? Choć inspiracja każdej osoby jest zróżnicowana i niepowtarzalna, wielu przedsiębiorców kieruje się jedną lub kilkoma z poniższych motywacji:

Autonomia: Przedsiębiorcy to ludzie, którzy chcą być swoimi własnymi szefami, wyznaczać własne cele, kontrolować swoje postępy i prowadzić swoje firmy w sposób, jaki uznają za stosowny. Zdają sobie sprawę, że sukces lub porażka ich firmy spoczywa na nich, ale nie postrzegają tej odpowiedzialności jako ciężaru. Jest to raczej wyznacznik ich wolności.

Cel: Wielu przedsiębiorców ma jasną wizję tego, co chce osiągnąć i będzie pracować bez wytchnienia, aby to osiągnąć. Szczerze wierzą, że mają produkt lub usługę, która wypełnia pustkę i są zmuszeni do ciągłego dążenia do przodu. Nienawidzą stagnacji i wolą ponieść porażkę, idąc do przodu, niż tkwić w bezczynności. [Sprawdź główne powody, dla których przedsiębiorcy zawodzą w drugim roku działalności].

Elastyczność: Nie każdy pasuje do sztywności tradycyjnej kultury korporacyjnej. Przedsiębiorcy często chcą uwolnić się od tych ograniczeń, znaleźć lepszą równowagę między pracą a życiem prywatnym lub pracować w czasie i w sposób, który może być niekonwencjonalny. Nie oznacza to, że pracują mniej godzin – często, zwłaszcza we wczesnych etapach rozwoju firmy, pracują dłużej i ciężej – ale raczej pracują w sposób, który jest dla nich instynktowny.

Sukces finansowy: Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że nie będą miliarderami z dnia na dzień, ale to nie znaczy, że nie są zainteresowani potencjałem zarabiania tony pieniędzy z ogromnego sukcesu firmy, nad którą mają pełną kontrolę. Niektórzy chcą stworzyć siatkę bezpieczeństwa finansowego dla siebie i swoich rodzin, podczas gdy inni szukają ogromnych zysków poprzez stworzenie kolejnej wielkiej rzeczy.

Dziedzictwo: Przedsiębiorcy często kierują się chęcią stworzenia czegoś, co ich przerośnie. Inni chcą rozwijać markę, która ma długowieczność i staje się instytucją. Niektórzy chcą przekazać źródło dochodów i bezpieczeństwa swoim spadkobiercom. Są też przedsiębiorcy, którzy mają nadzieję wywrzeć trwałe wrażenie na świecie i pozostawić po sobie innowację, która w jakiś namacalny sposób poprawia życie ludzi.