Biznes

Jak zostać dobrym menedżerem?

Wskazówki do zostania dobrym menedżerem

Poznaj swoich pracowników.

Każdy pracownik ma inne mocne, słabe strony i sposoby uczenia się. Jako menedżer, twoim obowiązkiem jest naprawdę zrozumieć cechy każdej osoby, aby skutecznie ją prowadzić i stworzyć pozytywne relacje szef-pracownik. Można to zrobić poprzez zwykłą obserwację pracy, którą wykonują, ale zadawanie prostych pytań okresowo również dostarcza szczegółów.

Harvard Business Review sugeruje użycie pytania „jaki był najlepszy dzień w pracy w ciągu ostatnich trzech miesięcy?”, aby skłonić pracownika do zastanowienia się nad zadaniami i zadaniami, które lubi wykonywać. Zgodnie z ich odpowiedziami, możesz następnie dostosować sposób delegowania zadań temu pracownikowi, aby uzyskać jak najlepszy wynik.

Możesz też zapytać o coś przeciwnego: „Jaki był najgorszy dzień, jaki miałeś w pracy w ciągu ostatnich trzech miesięcy?”. Rozmowy takie jak te pomagają zrozumieć, co nie działa, abyś mógł naprawić sytuację.

Stwórz pozytywne i integracyjne środowisko pracy.

Przykład, jaki dajesz w swoim biurze, może w znacznym stopniu wpłynąć na sukces Twojej organizacji. Ważne jest, aby stworzyć pozytywne, wesołe środowisko pracy, które sprawia, że członkowie zespołu czują się włączeni i szanowani. Szczęśliwy pracownik to bardziej wydajny pracownik. Możesz stworzyć zróżnicowaną i integracyjną kulturę pracy, dając przykład dobrego zachowania na co dzień, a także wdrażając okazjonalne działania integrujące zespół.

Powinieneś często wyrażać uznanie dla sukcesów zespołu (nawet tych małych). Wielcy liderzy doceniają swoich pracowników i wyrażają im wdzięczność, kiedy tylko jest to możliwe. Pracownicy chcą czuć się doceniani i chcą, aby ich praca była zauważana. Kiedy doceniasz ich za dobrze wykonaną pracę, motywuje ich to do dalszej ciężkiej pracy.

„Mówiąc wprost, wielcy szefowie często przerywają, aby chwalić innych i promować to, co pozytywne, a nie skupiać się na niedociągnięciach i błędach” – powiedział Shtull.

Oferowanie pochwał może podnieść morale zespołu i zbudować pozytywną kulturę pracy. Jeśli nie będziesz dawał pozytywnych informacji zwrotnych i uznania, pracownicy mogą pomyśleć, że ich praca jest niezauważana i zaczną się nią mniej przejmować. Oprócz codziennego uznania, Leah de Souza, trener komunikacji przywództwa i dyrektor zarządzający Trainmar Consulting, zaleca motywowanie ludzi poprzez łączenie zespołów i świętowanie.

„Odłóż czas na łączenie zespołu – czystą zabawę – i świętowanie zespołu – nagrodę za milowe osiągnięcie zespołu”, powiedziała. „Każde z tych wydarzeń zespołowych jest ważne dla spoistości i elementu zabawy w zespole. To, co jest zabawą, może różnić się kulturowo i od zespołu do zespołu, więc upewnij się, że uzyskasz informacje zwrotne na temat pomysłów.”

Zapytaj swój zespół, jakie rodzaje uznania preferują i jak często chcieliby, aby odbywały się wydarzenia zespołowe. Te okazje mogą być związane z pracą, wolontariatem lub po prostu ogólną zabawą, ale podejmij środki ostrożności, aby upewnić się, że każde wydarzenie jest integracyjne i odpowiednie dla Twojego miejsca pracy.